Thèses en cours en psychologie
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Barrios Rudloff, Juan
Trouble de Déficit de l'Attention/Hyperactivité et Difficultés Attentionnelles sous-cliniques: Affectivité mentalisée, confiance épistémique et identité narrative chez l'adolescent et l'adulte
Direction : Martin Debbané
Bastien, Mathilde
Validité de l’interprétation des scores d’un bilan neuropsychologique
Direction : Thierry Lecerf et Christian Chicherio
Benard Linh Quang, Sophie
Représentations issues de la navigation spatiale en environnement virtuel: Le rôle des habilités visuo-spatiales
Direction : Roland Maurer
Besch, Vincent
Mental health crisis, Resilience, and Psychological Processes supporting the Self
Direction : Martin Debbané
Bouchoucha, Seolane-Nejma
Un entraînement psycho-affectif en réalité virtuelle peut-il optimiser les comportements tactiques des policiers?
Direction : David Sander
Cavadini, Thalia
How can eye-tracking help to reveal and support unsupected socio-emotional skills in children with Profound Intellectual and Multiple Disabilities?
Direction : Edouard Gentaz
Chennaz, Lola
Emotional abiilties of children with visual impairment aged 3 to 12 years: evaluation and training
Direction : Edouard Gentaz
Deli, Peter
Psychopathological structure of mental disorders in humanitarian aid workers exposed to intentional human-made catastrophes
Co-direction: Olivier Desrichard, Martin Debbané
De Wilde, Hilary Anne
Measuring the impact of professional behavior on parents of young children with autism spectrum disorder : how can we improve therapeutic working alliance in diagnostic and early intervention services ?
Directeur : Edouard Gentaz
Doll, Salomé
Étude psychométrique de la WISC-V chez les enfants tout-venant et les enfants avec troubles neurodéveloppementaux
Directeur : Thierry Lecerf
Feller, Clémence
Social impairments in neurodevelopmental disorders: Characterizing social functioning in Autism Spectrum Disorder and 22q11.2 Deletion Syndrome
Directrice : Maude Schneider
Franco, Julie
Word learning and consolidation through immersive virtual reality in neurotypical adults and in speakers with aphasia: behavioral and ERP investigation
Direction: Marina Laganaro
Gillioz, Estelle
Effet de l’exposition aux écrans sur le développement des compétences multisensorielles et des interactions précoces chez les très jeunes enfants (6-36 mois)
Co-direction : Edouard Gentaz et Fleur Lejeune
Gradi, Naïma
Ilen, Laura
Impact of stress on the clinical phenotype in neurodevelopmental disorders
Direction : Maude Schneider
Jacot De Alcantara, Isabele Harumi
Impact de la personnalité sur le handicap dans la sclérose en plaques
Direction: Julie Péron
Journal, Fiona
Repetitive behavior in autism spectrum disorders: Influence of primary attention on flexibility
Direction: Maude Schneider et Maris Schaer
Latrèche, Caren
Unravelling psychosis in 22q11.2 deletion syndrome: Investigating markers and developing cognitive enhancement interventions
Co-direction: Maude Schneider, Stephan Eliez
Luiu, Anna Laura
Family care relations in Alzheimer Disease
Co-directeurs : Mireille Bétrancourt et Nicolas Favez
Maigret, Géraldine
Programme d’Entrainement aux Habiletés Parentales (PEHP) dans le contexte d’une naissance prématurée modérée et tardive : Amélioration du sentiment de compétence parentale et prévention des comportements externalisés chez les enfants d’âge préscolaire
Co-direction : Edouard Gentaz et Fleur Lejeune
Martin, Jessica Lee
Examining Hyperfocus along The Clinical Continuum of Attention Difficulties
Direction : Martin Debbané
Mathieu, Thierry
Vivre l’après-cancer : conceptualisation et analyse de la transition des personnes en rémission au travers du concept de liminalité
Co-direction : Nicolas Favez et Sarah Cairo Notari
Menétré, Fréda
Word learning and consolidation through immersive virtual reality in neurotypical adults and in speakers with aphasia: behavioral and ERP investigation
Direction: Roland Maurer
Mihaylova, Mariela
Optimizing memory with effective learning strategies. Optimiser la mémoire par des stratégies d'apprentissage efficaces
Direction: Matthias Kliegel et Nicolas Rothen
Murray (Chaabi), Lina
Impact de l'émotion sur la mémoire spatiale: investigations comportementales et neuropsychologiques
Co-directeurs : Julie Péron et Didier Grandjean
Planamente, Nelida
Idéologies de consommation: quels effets du consumérisme et de l'idéologie durable sur l'objectivation
Direction: Juan Manuel Falomir Pichastor
Poznyak, Elena
Exploring the relationships between the continuum of ADHD symptoms, mentalizing and functional impairment in adolescence
Directeur : Martin Debbané
Prat, Pauline
Adults with DLD: performance patterns, assessment and remediation
Direction: Hélène Delage
Puglisi, Nilo
Physiological and family processes as mediators of the link between fathers'behaviors and infant emotion regulation
Direction: Nicolas Favez
Remolif, Bruno
Teaching styles supporting and controlling students'need in primary school: Objective measurement in different school subjects, evaluation of a training program and implications for students'motivation and well-being
Direction: Julien Chanal
Rochat, Jessica
L'évaluation de l'utisabilité des dispositifs médicaux: Quelle fidélité dans les environnements simulés pour quels résultats
Co-directeurs : Mireille Bétrancourt et C. Lovis
Romet, Michael
Emotion regulation as a mediating process between family alliance and adolescent psychological outcomes
Co-direction : Nicolas Favez et Hervé Tissot
Selosse, Garance
Influence of bodily resonances on behavioural and spatio-temporal neural mechanisms of vocal emotion perception
Direction: Didier Grandjean et Leonardo Ceravolo
Takizawa, Ruri
Mind the glass cliff: Benign and hostile motives underlying precarious appointments of minority leaders
Co-direction : Clara Kulich et Vincenzo Iacoviello
Venni, Julien
Design émotionnel de documents multimédias pédagogiques: effet sur l'apprentissage et l'expérience utilisateur
Direction : Mireille Bétrancourt
Voruz, Philippe
Impact de la latéralisation motrice de la maladie de Parkinson sur la cognition et les émotions
Co-direction : Didier Grandjean et Julie Péron
Wicki-Roten, Virginie
Trajectory of appraisal, emotion regulation and its impact on physical complications development in spinal cord injured patients
Directeur : Edouard Gentaz
Wuensch, Lavinia
Individual differences in emotional learning
Co-direction : David Sander et Eva Pool