Actualités

Understanding suicide in Chinese and English cultures : A historian's perspective

Le mardi 26 avril 2016, l'Institut Confucius organise une conférence publique intitulée « Understanding suicide in Chinese and English cultures: A historian's perspective ». La professeure Zhao Xiurong, de l'Université Renmin, s’exprimera en anglais, sans traduction.

Cet événement aura lieu à 18h15 à Uni Mail, dans la salle M1160.

This presentation will address different attitudes vis-à-vis the topic of suicide in Chinese and English culture. Specific patterns of suicide in Chinese culture, as well as the various terms used in Chinese and English to describe it will be compared, in order to gain a better understanding of how suicide is perceived in societies with Confucianist and Christian backgrounds. The reasons that led Chinese and British individuals to commit this act will be discussed and illustrated with historical examples.

Mme ZHAO Xiurong est vice-directrice de l’Institut Confucius de l’Université de Genève et professeure associée à l’Université Renmin de Pékin. Ses domaines de recherche principaux sont l’histoire économique et l'histoire sociale de la médecine du 16ème au 18ème siècle en Angleterre.

La conférence est gratuite et sans inscription. Toute personne intéressée est la bienvenue.

19 avril 2016
  Actualités