À la une

School Journey as a Third Place - Theories, Methods and Experiences Around The World

Edited by Zoe Moody, Ayuko Berchtold-Sedooka, Sara Camponovo, Philip D. Jaffé, Frédéric Darbellay

Journeys to school are important time and space transitions between homes and schools for children worldwide. This book provides insights into children’s experiences of this essential aspect of their lives and schooling experience. From an interdisciplinary and intercultural perspective, leading international scholars focus on how children from very different contexts travel between their homes and their schools and how this transitional space (Third place) impacts their daily lives and interactions with their environment.

Les chemins de l’école sont des espaces de transitions temporelles et spatiales importantes entre la maison et l'école pour les enfants du monde entier. Ce livre donne un aperçu des expériences des enfants concernant cet aspect essentiel de leur vie et de leur expérience scolaire. Dans une perspective interdisciplinaire et interculturelle, d'éminents chercheurs internationaux s'intéressent à la manière dont les enfants issus de contextes très différents se déplacent entre leur domicile et leur école et à l'impact de cet espace de transition (un troisième lieu) sur leur vie quotidienne et leurs interactions avec leur environnement.

Read the article/Lire l'article

Press release / Communiqué de presse