Membres

Portrait_IMI.jpg

Ismaïl MILI

Professeur /Chargé d'enseignement HEP (HEP Valais)

St Maurice

tel : +41 (0)27 606 96 00

lui écrire

CV - ARCHIVE OUVERTE


PUBLICATIONS

Mili, I. (à paraître). Introduction au raisonnement par l'absurde en géométrie chez les élèves en transition.

Mili, I. (2016). Le choix des registres de représentations élémentaires dans l’apprentissage de l’algèbre abstraite. Congrès SSRE : Lausanne, Suisse.

Mili, I., Ascah-Coallier, I. (2015). Typology of incoherence due to the didactic transposition in Quebec textbooks introducing abstract algebra. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Prague, février 2015 (pp. 2289-2290). Prague: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.

Mili, I. (2013). How transpose the teaching of the syntactic manipulations seen in the new grammar to improve the skills of mathematics students: Development of a theoretical framework. In: B. Ubuz, Ç. Haser, M.-A. Mariotti (Eds.), Proceedings of the eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Antalya, février 2013. Antalya: Middle East Technical University.

Mili, I. (2012). Identification d’obstacles inhérents à l’apprentissage de l’algèbre abstraite – présentation d’un cadre théorique. In J.-L. Dorier, S. Coutat DORIER (Eds.), Enseignement des mathématiques et contrat social: enjeux et défis pour le 21e siècle. Actes du colloque EMF 2012, Genève, 3-7 février 2012(1016-1025). Genève: Université de Genève.

Mili, I. (2012). A study of the process of reading the various components of mathematical language: some examples of the failed process in university students, In S. Je Cho et al. (Ed.), Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education ICME12, Séoul, Juillet 2012.

Mili, I., Montesinot-Gelet, I. (2012). Study of a translation between graphical and symbolic languages: an example with coefficient of correlation. In (Eds.) Actes du congrès Psychology of Mathematics Education 36, Taïpei, Taïwan.

Mili, I. (2011). Identification d’obstacles inhérents à l’apprentissage de l’algèbre abstraite, Congrès AMQ 55, Montréal, Canada.