Collaborations et contact

Linda Allal

Mottier Lopez, L. & Morales Villabona. F. (2016). Teachers’ professional development in the context of collaborative research: Toward practices of collaborative assessment for learning in the classroom. In D. Laveault & L. Allal (Ed.), Assessment for learning in the classroom: Meeting the challenge of implementation. (pp. 161-180). London: Springer.

Allal, L. & Mottier Lopez, L. (2014). Teachers’ professional judgment in the context of collaborative assessment practice. In C. Wyatt-Smith, V. Klenowski & P. Colbert (Ed.), Designing Assessment for Quality Learning (pp. 151-165). London : Springer (The Enabling Power of Assessment).
 
Mottier Lopez, L. & Allal, L. (2010). Le jugement professionnel en évaluation : quelles triangulations méthodologiques et théoriques ? In L. Paquay, C. Van Nieuwenhoven & P. Wouters (Ed.), L’évaluation, levier du développement professionnel ? Tensions, dispositifs, perspectives (pp. 237-250). Bruxelles : De Boeck.
 
Allal, L. & Mottier Lopez, L. (2009). Au cœur du jugement professionnel en évaluation : des démarches de triangulation. Les dossiers des sciences de l’éducation, 22, 25-40. Disponible sur http://archive-ouverte.unige.ch/unige:17062
 
Allal, L. & Mottier Lopez, L. (2008). Mieux comprendre le jugement professionnel en évaluation : apports et implications de l’étude genevoise. In L. Lafortune & L. Allal (Ed.), Jugement professionnel en évaluation : pratiques enseignantes au Québec et à Genève (pp. 223-239). Québec : Presses de l’Université du Québec.
 
Mottier Lopez, L. & Allal, L. (2008 / 3). Le jugement professionnel en évaluation : un acte cognitif et une pratique sociale située. Revue suisse des sciences de l’éducation, 3, 465-482. Disponible sur http://archive-ouverte.unige.ch/unige:17360
 
Allal, L. & Mottier Lopez, L. (Ed.) (2007). Régulation des apprentissages en situation scolaire et en formation. Bruxelles : De Boeck.

Professeure honoraire de l'Université de Genève  

Site personnel

Laveault & Allal cover copy.jpg