Troubles du langage : évaluation et remédiation

Olivia Hadjadj

Photo
Olivia Hadjadj

Assistante de recherche, DIP - Doctorante, FNS

125 A (1er étage, Pont-d'Arve)
+41 22 379 98 321
Courriel


Thèse : Elaboration d’un outil d’évaluation dynamique du langage oral – Domaines linguistiques de la narration et de la morphosyntaxe

 

Intérêts de recherche :

  • Trouble Développemental du Langage chez l’enfant
  • Evaluation dynamique 
  • Narration et Morphosyntaxe 
  • Evidence-Based-Practice en logopédie (EBP)

 

Formation :

  • 2021 : Diplôme Universitaire – Remédiation des troubles développementaux du langage – Université de la Sorbonne, Paris 
  • 2019 : Certificat de Capacité d’Orthophoniste et du grade de Master 2 – mention recherche, Université de Strasbourg

 

Expériences :

  • 2021 - : Assistante, DIP - Doctorante, FNS, Université de Genève
  • 2019 - 2021 : Orthophoniste, exercice libéral, Strasbourg 

 

Enseignements :

  • 2015 - 2017 : Workshops en anglais (Lecture Critique d’Articles et discussions en anglais) - UFR de Médecine – Université de Strasbourg

 

Publications :

 

 

 

 

---

 

Thesis: Dynamic Assessment in Narratives and in Morphosyntax 

 

Research interests:

  • Developmental Language Disorder by children
  • Dynamic Assessment 
  • Narratives and Morphosyntax
  • Evidence-Based-Practice in Speech and Language Therapy 

 

Education:

  • 2021: University Diploma – Developmental Language Disorders’ remediation – Sorbonne University, Paris
  • 2019: Professional Diploma and Master degree in Speech and Language Therapy – University of Strasbourg 

 

Positions

  • 2020 -  : PhD Student, University of Geneva
  • 2019-2021: Speech and language therapist, Strasbourg

 

Teaching

  • English workshops about papers’ reading and discussions in English – Medicine School – University of Strasbourg 

 

Publications

Professional journal

  • Delage, H., HadjadjO., & Ardanouy, E. (in press, 2021). L’Evidence-Based Practice en clinique logopédique. Langage et Pratiques.

 

Symposium:

  • Lafay, A., Osana, H. P., & Hadjadj, O. (15-16 juin 2019). The effects of detachability and countability of manipulatives on second-graders’ number knowledge. Symposium Unpacking Manipulatives: Recommendations for the Mathematics Classroom. The 2nd Mathematical Cognition and Learning Society Conference, Ottawa, Canada.

Membres de l'équipe