Schauber Holli

Mme Holli Schauber
Chargée d'enseignement
130 - Pavillon Mail
+41 22 379 04 15
Courriel
FONCTIONS
- Chargée d’enseignement, Didactique de l’anglais, l’IUFE depuis 2008
- Ateliers didactique de l’anglais 1e année
- Atelier didactique de l’anglais 2e année
- Seminaire de recherche en langue étrangère
- Suivi des stagiaires sur terrain au Cycle d’Orientation et Collége
DOMAINES DE RECHERCHE
- L2 academic writing
- Written corrective feedback in L2
- Screencasting
- Use of the EPOSTL in EFL Teacher Training
- Translanguaging in tertiary teacher education
PROJETS DE RECHERCHE (RÉCENT)
- Promoting L2 Vocabulary Acquisition through Screencast Feedback
- Translanguaging, Plurilingualism and L3 Acquisition
- A survey of Translanguaging Practices
- Using the EPOSTL in EFL Teacher Education
CO-DIRECTION DE THÈSES (RÉCENT)
- Francesca De Lucia - Enseigner la littérature en classe d’anglais langue-culture étrangère au secondaire 2 en utilisant la perspective actionnelle pour rendre les élèves acteurs et en les mettant au centre de leur apprentissage. HEP VAUD, Juin 2021
- Slavka Pogranova -« Les pratiques des enseignants en formation initiale : la construction des savoirs, des gestes didactiques et l’alternance des langues en classe d’allemand et anglais à l’école primaire » 2019 IUFE, Université de Genève.
BIBLIOGRAPHIE RÉCENTE (2010-2022)
In progress and published
(2022) Slavka Pogranova & Holli Schauber
Translanguaging, Plurilingualism and L3 Acquisition: implications for teaching and learning (chapter in A gateway to plurilingual competence: Translanguaging in tertiary language (L3) education, Edited by Sarah Dietrich-Grappin, Britta Hufeisen, and Li Wei).
(2022) Holli Schauber
Using Screencasting for Interactive Feedback in Higher Education
(2021-22) Holli Schauber (article Babylonia)
Promoting Academic Vocabulary Learning through Screencast Feedback
Schauber, H. (2020) The Use of the EPOSTL in Teacher Education (English Teacher’s Association of Israel).
Wanlin, P., & Schauber, H., (2019) The development of primary and secondary pre-service teachers' beliefs about constructivist and transmission-oriented teaching. European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée.
Schauber, H. & Brady, J. (2017) Voices from the Classroom (TESOL Teacher Education Series)
Schauber, H. (2015) Promoting Dialogical Reflection through the EPOSTL : Innovation in EFL Teacher Preparation. Gist, Vol.11. July-December.
Schauber, H. (2012) A Pluripedagogical and Dual Language Approach to Teacher Education. Synergies Europe.#7.
Schauber, H. (2010) A Case for Learner-generated Annotation. Ch, 14, in Susan Kasten (Ed.). Effective Second Language Writing. TESOL Classroom Practice Series: