Contacts

Schauber Holli

Photo
Mme Holli Schauber

Chargée d'enseignement

130 - Pavillon Mail
+41 22 379 04 15
Courriel


FONCTIONS

  • Chargée d’enseignement, Didactique de l’anglais, l’IUFE depuis 2008
  • Ateliers didactique de l’anglais 1e année
  • Atelier didactique de l’anglais 2e année
  • Seminaire de recherche en langue étrangère
  • Suivi des stagiaires sur terrain au Cycle d’Orientation et Collége

DOMAINES DE RECHERCHE

  • L2 academic writing
  • Written corrective feedback in L2
  • Screencasting
  • Use of the EPOSTL in EFL Teacher Training
  • Translanguaging in tertiary teacher education

 PROJETS DE RECHERCHE (RÉCENT)

  •  Promoting L2 Vocabulary Acquisition through Screencast Feedback
  • Translanguaging, Plurilingualism and L3 Acquisition
  • A survey of Translanguaging Practices
  • Using the EPOSTL in EFL Teacher Education

 CO-DIRECTION DE THÈSES (RÉCENT)

  • Francesca De Lucia - Enseigner la littérature en classe d’anglais langue-culture étrangère au secondaire 2 en utilisant la perspective actionnelle pour rendre les élèves acteurs et en les mettant au centre de leur apprentissage. HEP VAUD, Juin 2021
  • Slavka Pogranova -« Les pratiques des enseignants en formation initiale : la construction des savoirs, des gestes didactiques et l’alternance des langues en classe d’allemand et anglais à l’école primaire »  2019 IUFE, Université de Genève.

BIBLIOGRAPHIE RÉCENTE (2010-2022)

In progress and published   

(2022) Slavka Pogranova & Holli Schauber

Translanguaging, Plurilingualism and L3 Acquisition: implications for teaching and learning (chapter in A gateway to plurilingual competence: Translanguaging in tertiary language (L3) education, Edited by Sarah Dietrich-Grappin, Britta Hufeisen, and Li Wei).

(2022) Holli Schauber

Using Screencasting for Interactive Feedback in Higher Education 

(2021-22) Holli Schauber (article Babylonia)

Promoting Academic Vocabulary Learning through Screencast Feedback

Schauber, H. (2020) The Use of the EPOSTL in Teacher Education (English Teacher’s Association of Israel).

Wanlin, P., & Schauber, H., (2019) The development of primary and secondary pre-service teachers' beliefs about constructivist and transmission-oriented teaching.  European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée.

Schauber, H. & Brady, J. (2017) Voices from the Classroom (TESOL Teacher Education Series)

Schauber, H.  (2015) Promoting Dialogical Reflection through the EPOSTL : Innovation in EFL Teacher Preparation. Gist, Vol.11. July-December.                                                                                                                                    

Schauber, H. (2012) A Pluripedagogical and Dual  Language Approach to Teacher Education. Synergies Europe.#7.                                                                                                                                             

Schauber, H. (2010) A Case for Learner-generated Annotation. Ch, 14, in Susan Kasten (Ed.). Effective Second Language Writing. TESOL Classroom Practice Series:                                                                                                                


Enseignant-es et collaborateurs/trices