Actualités

2011: 6th INTERNATIONAL CONGRESS ON PSYCHOLOGY AND EDUCATION. March 29 to April 1, Valladolid(Castile-Leon, Spain)

Programme

Conférence de Pierre Mounoud: No new skills without existing skills, but these skills are both practical and conceptual

Monograph: The conference is focused on the construction of simple tools in children from 4 to 9 years.This work has been initially published as monograph in french (1970) and in spanish (1977). The two versions are on the site as temporary files containing unfortunately imperfections.
La conférence est centrée sur la construction des instruments simples chez l'enfant de 4 à 9 ans. Ces travaux ont été publié initialement sous forme de monographie, en français (1970)

et en espagnol (1977); cet ouvrage est disponible sous forme de fichier provisoire, il contient malheureusement des imperfections.

Some references to articles presenting parts of this work
Mounoud, P. (1996b). A recursive transformation of central cognitive mechanisms: The shift from partial to whole representation. In A.J. Sameroff& M.M. Haith (Eds.), The five to seven year shift: The age of reason and responsibility (pp.85-110). Chicago: Chicago University Press.
Mounoud, P. (1994b).L'émergence de conduites nouvelles: Rapports dialectiques entre systèmes de connaissances. Psychologie et Education , 18(33), 1-38.

Articles related more generally to my talk:
Mounoud, P. (2001). El desarrollo cognitivo del niño: desde los descubrimientos de Piaget hasta las investigaciones actuales. Contextos Educativos , 4, 53-77.
Mounoud, P. (2000). Le développement cognitif selon Piaget. Structures et points de vue. In O. Houdé & C. Meljac (Eds.), L'esprit piagétien: Hommage international à Jean Piaget (pp. 191-211). Paris: Presses Universitaire de France.
Mounoud, P. (1997). Coordination des points de vue et attribution de croyances: de la théorie de Piaget aux théories "naïves" de l'esprit. Psychologie Française , 42(1), 31-43.
Mounoud, P. (1996a). Perspective taking and belief attribution: From Piaget's theory to children's theory of mind. Swiss Journal of Psychology , 55(2/3), 93-103.
Mounoud, P. (1993b). The emergence of new skills: Dialectic relations between knowledge systems. In G.J.P. Savelsbergh (Ed.), The development of coordination in infancy (pp. 13-46). Amsterdam: North Holland.
Mounoud, P. (1986b). Action and cognition. Cognitive and motor Skills in a developmental perspective. In M.G. Wade& H.T.A. Whiting (Eds.), Motor Development in children (pp. 373-390). Dordrecht: M. Nijhoff.
     Version française: Action et connaissance, le développement des habiletés cognitives et motrices.
     Version italienne: Azione e conoscenza, Abilità cognitive e motorie in una prospettiva di sviluppo.

2009: Les arts dans le cadre actuel de la théorie darwinienne de l’évolution. Colloque international Marseille 22-24 octobre 2009

Conférence de Pierre Mounoud octobre 2009: Du développement de structures nouvelles à la création de portraits; comment concilier identité et expression du visage.

2009: Archives Jean Piaget, séminaire interdisciplinaire 2009, "L'esprit et le corps"

Programme

Conférence de Pierre Mounoud: 24 février 2009: Action et pensée, perspective développementale.

top