Vice-rectrice Micheline Louis-Courvoisier

Dicastères : Enseignement, Vie estudiantine, Massive Open Online Courses (MOOCs) et Coordination des centres interfacultaires

Historienne, née en 1957, Micheline Louis-Courvoisier a obtenu une thèse à la Faculté des lettres de l’UNIGE en 1997. En 2001, elle met sur pied un programme de sciences humaines en médecine et est nommée professeure en 2011. Sa recherche porte sur l’histoire des malades mélancoliques au XVIIIe siècle. Micheline Louis-Courvoisier est également membre du Collège des enseignants de sciences humaines et sociales français et de la Société d’histoire et d’archéologie de Genève. Elle a pris la direction de la Maison de l’histoire en 2013. Elle exerce la fonction de vice-rectrice depuis le 15 juillet 2015.

Departments
: Academic and Student Affairs, Massive Open Online Courses (MOOCs) and Coordination of the Interdisciplinary Centers

Micheline Louis-Courvoisier is Vice-Rector responsible for education and training as well as continuing education. She is a historian and a full professor at the Faculty of Medicine. Since 2001 she has been developing a program in Medical Humanities. As her team has grown over time she has been able to integrate into the Faculty of Medicine courses, both required and elective, in the fields of History, Literature, Philosophy, and Art History. In recent years her research has focused on the experience of melancholy in the 18th century as it is described in medical consultation correspondence. She has also served as Director of the Maison de l'histoire, an interdisciplinary center at the University of Geneva. She has served as Vice-Rector since 15 July 2015.