Le Bioscope et le Service Egalité de l’UNIGE en collaboration avec les Hôpitaux universitaires de Genève, proposent sur l’année scolaire 2018-2019, Sexes, sciences identités, un projet scientifique de promotion de la santé qui vise à sensibiliser et informer les jeunes, leur parents et le personnel éducatif et médical, aux questions du sexe, du genre et de la sexualité, dans leurs dimensions biologiques et sociales, afin de modifier les attitudes qui conduisent à des discriminations sexistes, homo- bi- ou transphobes en famille, à l’école ou ailleurs. 

Dans ce contexte seront développés plus d’une dizaine d’événements, certains ponctuels, dont une formation continue à l’intention du corps enseignant,  des membres de directions et des équipes psycho-médico-sociale des écoles, d’autres pérennes, comme deux activités scientifiques pour les élèves du secondaire I, ou des outils pédagogiques pour les enseignant-e-s et proffessionel-le-s de santé.

ENGLISH

Sciences, sex, identity (SSI) is a project promoting scientific and health literacy in adolescents and adults, including parents, teachers and health professionals.  The aim is to raise awareness and inform about sex, gender and sexuality, both from a biological and gender studies standpoint, in order to deconstruct binarity and embrace a more inclusive view of sexual diversity.

We will share the latest data on the development of female, male and intersex genital organs, and their anatomy and physiology, as well as the development of gender identity. We hope to contribute to a more positive sexual education in Geneva and to modify attitudes and behaviors that lead to sexist, homophobic, biphobic and transphobic discrimination, in the family, at school or elsewhere.

The project involves more than a dozen events, such as 3 workshops for teenagers, a day of continuing education for teachers, school administrative staff and health professionals, as well as teaching tools for school teachers and professionals, a public exhibit and more...