ACTUALITÉS
-
Publié le
Marie-Claude Audétat et al. ont obtenu un fonds de recherche ...
Marie-Claude Audétat et al. ont obtenu un fonds de recherche de 50'000.- de la part de la fondation SGIM (Société Suisse de Médecine Interne Gérénale) pour le projet intitulé «Understanding the clinical reasoning processes involved in managing multimorbid patients: a key to face fu-ture challenges in primary care». http://www.sgaim.ch/nc/fr/meta/news/detail/news/les-laureates-de-lappel-a-projets-de-la-sgim-foundation-pour-20162017.html
-
Publié le
Nouveau mandat de la DDC pour l'UDREM et le Service de médecine internationale des HUG
-
Publié le
Publication | Pfarrwaller E et al.
Pfarrwaller E et al., An Expanded Conceptual Framework of Medical Students' Primary Care Career Choice. Acad Med. 2017 Apr 4
-
Publié le
Publication | Juncà GP et al.
Juncà GP et al., Team-based learning to contextualise evidence-based practice for residents. Med Educ. 2017. PubMed PMID: 28295497
-
Publié le
Publication | Kim S et al.
Kim S et al., Individual, interpersonal, and organisational factors of healthcare conflict: A scoping review. J Interprof Care. 2017 May;31(3):282-290
-
Publié le
Publication | Blondon KS et al.
Blondon KS et al., Interprofessional collaborative reasoning by residents and nurses in internal medicine: Evidence from a simulation study. Med Teach. 2017 PubMed PMID: 28379080
-
Publié le
Publication | Côté L et al.
Côté L et al., Content and conceptual frameworks of psychology and social work preceptor feedback related to the educational requests of family medicine residents. Patient Educ Couns. 2017
-
Publié le
Publication | Boileau E et al.
Boileau E et al., Is there a way for clinical teachers to assist struggling learners? A synthetic review of the literature. Adv Med Educ Pract. 2017
-
Publié le
Leçon de nomination | Dre Anne Baroffio "Institutional culture and medical students training: friends or foes?"
-
Publié le
Leçon inaugurale | Prof. Mathieu Nendaz: «Pourquoi la formation médicale prégraduée ne peut se passer du milieu clinique»
"Pourquoi la formation médicale prégraduée ne peut se passer du milieu clinique"