Thèses soutenues

2025

David GYORGY: Processing structure in rhytm and syntax: an investigation of rhythmic priming effects, FPSE, Université de Genève

Olivia HADJADJ: Dynamic Assessment of morphosyntax and narrative in children with and without Developmental Language Disorder, FPSE, Université de Genève

2024

Julie FRANCO: « Word learning and (re)learning with immersive virtual reality in neurotypical adults and people with aphasia: behavioural and electrophysiological investigations», FPSE, Université de Genève

Cyrielle DEMIERRE: Interference on word production under dual-task conditions in neurotypical speakers and patients with aphasia, FPSE, Université de Genève

2023

Estelle ARDANOUY: "Apprentissage de l'orthographe: Le rôle de la morphologie dérivationnelle" , FPSE, Université de Genève

Marion BOURQUI: "Motor speech planning and programming in healthy adults and in speakers with motor speech disorders",  FPSE, Université de Genève

Samuel SCHMIDT: Structural learning in Lindenmayer grammars, FPSE, Université de Genève

2022

Monica LANCHEROS : "Relationship between speech and other oromotor behaviors", FPSE, Université de Genève

Giulia KRETHLOW: "Influence of age-related changes in lexical-semantic processes on language production across the lifespan:  behavioral and ERP investigations",  FPSE, Université de Genève

Laura ALARIA: "Des bababa au b.a-ba, des premiers mots aux premières lettres la littératie sous influences. Variations autour des prédicteurs de la lecture", FPSE, Université de Genève

2019

Ingrid FOURRIER: « Rôle de l’inhibition dans l’acquisition du langage oral et écrit : aspects développementaux, typiques et atypiques, chez l’enfant de 4 à 8 ans », FPSE, Université de Genève

2018

Marjolaine COHEN: Which processes are necessary to become an expert reader: eye-tracking and electroencephalographic investigations through childhood, FPSE, Université de Genève

Grégoire PYTHON: Dynamics of semantic facilitation and interference in language production in healthy and aphasic speakers: behavioral and ERP investigations, FPSE, Université de Genève

2017

Anne-Françoise De CHAMBRIER : Les stratégies arithmétiques mises en œuvre dans la résolution d’additions simples par des enfants de 4ème Harmos au développement typique ou présentant un trouble d’apprentissage en mathématiques, FPSE, Université de Genève

Pauline PELLET CHENEVAL : Phonological facilitation of oral production by cueing in healthy and aphasic speakers, FPSE, Université de Genève