Thèses soutenues
2024
Julie FRANCO: « Word learning and (re)learning with immersive virtual reality in neurotypical adults and people with aphasia: behavioural and electrophysiological investigations», FPSE, Université de Genève
2023
Estelle ARDANOUY: "Apprentissage de l'orthographe: Le rôle de la morphologie dérivationnelle" , FPSE, Université de Genève
Marion BOURQUI: "Motor speech planning and programming in healthy adults and in speakers with motor speech disorders", FPSE, Université de Genève
2022
Monica LANCHEROS : "Relationship between speech and other oromotor behaviors", FPSE, Université de Genève
Giulia KRETHLOW: "Influence of age-related changes in lexical-semantic processes on language production across the lifespan: behavioral and ERP investigations", FPSE, Université de Genève
Laura ALARIA: "Des bababa au b.a-ba, des premiers mots aux premières lettres la littératie sous influences. Variations autour des prédicteurs de la lecture", FPSE, Université de Genève
2019
Ingrid FOURRIER: « Rôle de l’inhibition dans l’acquisition du langage oral et écrit : aspects développementaux, typiques et atypiques, chez l’enfant de 4 à 8 ans », FPSE, Université de Genève
2018
Marjolaine COHEN: Which processes are necessary to become an expert reader: eye-tracking and electroencephalographic investigations through childhood, FPSE, Université de Genève
Grégoire PYTHON: Dynamics of semantic facilitation and interference in language production in healthy and aphasic speakers: behavioral and ERP investigations, FPSE, Université de Genève
2017
Anne-Françoise De CHAMBRIER : Les stratégies arithmétiques mises en œuvre dans la résolution d’additions simples par des enfants de 4ème Harmos au développement typique ou présentant un trouble d’apprentissage en mathématiques, FPSE, Université de Genève
Pauline PELLET CHENEVAL : Phonological facilitation of oral production by cueing in healthy and aphasic speakers, FPSE, Université de Genève