Préparez votre rentrée académique - Masters

PRÉPAREz VOTRE RENTRÉE EN MASTER 2023-2024

SÉANCES D’INFORMATION

• Séance de bienvenue commune - Master en Area Studies (Etudes européennes, Etudes africaines, Russie-Europe médiane et Moyen-Orient) : le vendredi 15 septembre 2023 de 14h15 à 16h en MR070
  • The Master of Science in Global Health
    . On Friday September 15, 2023, from 2:15 pm to 4 pm in Room MR170 (Unimail Building, Grounfloor )
    . A condensed information session regarding study plans, study regulations, examinations and mobility will be given as part of the first day of classes Monday September 18th, 2023, from 9h15am to 10am, room 102, in the Maraîchers building

MASTER EN AREA STUDIES

PLAN D’ÉTUDES

Le plan d’études du Master en études européennes de l’année académique 2023/2024 est disponible à cette adresse.
Le plan d’études du Master Russie-Europe médiane de l’année académique 2023/2024 est disponible à cette adresse.
Le plan d’études du Master Moyen-Orient de l’année académique 2023/2024 est disponible à cette adresse.
Le plan d’études du Master en études africaines de l’année académique 2023/2024 est disponible à cette adresse.

RÈGLEMENT D’ÉTUDES

Les étudiants du Master en études européennes sont soumis au Règlement d’études, disponible à cette adresse et dont vous êtes priés de prendre connaissance.

Les étudiants du Master Russie-Europe médiane sont soumis au Règlement d’études disponible à cette adresse et dont vous êtes priés de prendre connaissance.

Les étudiants du Master Moyen-Orient sont soumis au Règlement d’études disponible à cette adresse et dont vous êtes priés de prendre connaissance.

Les étudiants du Master en études africaines sont soumis au nouveau Règlement d’études  disponible à cette adresse et dont vous êtes priés de prendre connaissance.

HORAIRES D’ENSEIGNEMENTS

Les informations relatives aux horaires sont disponibles à cette adresse.

DÉBUT DES ENSEIGNEMENTS

Les enseignements commencent dès le mercredi 20 septembre 2023, sous réserve des enseignements offerts par les Facultés partenaires (voir document « début des enseignements »).

PREPARING YOUR ENTRY IN THE MASTER 2023-2024

INFORMATION SESSION

An information session is organized for students who have been admitted to a Master's degree from the Global Studies Institute (GSI). During this session, you will meet the Director of the GSI, program directors, representatives of the Student Association and Student Counsellor. In particular, points relating to study plans, study regulations, examinations and mobility will be discussed.

This session will take place on Friday September 15, 2023, from 2:15 pm to 4 pm in Room MR170 (Unimail Building, Grounfloor )

A condensed information session regarding study plans, study regulations, examinations and mobility will be given as part of the first day of classes Monday September 18th, 2023, from 9h15am to 10am, room 102, in the Maraîchers building.

MASTER OF SCIENCE IN GLOBAL HEALTH

STUDY PLAN

The 2023/2024 study plan is available at this address

PROGRAM REGULATIONS

The program regulations took effect on September 18th 2023, and is available at this address.

TEACHING HOURS

Information regarding teaching hours is available at this address.

TEACHING HOURS BEGINNING

Unless further information is given on the online courses program, teaching begins on September 18th 2023, at 9h15 room 102 in the Maraîchers building.